11.1.08

Zahajovací večer Eiga-sai 2008

Díky kamarádovi, kterému za to velmi děkuji, se mi dostala do rukou pozvánka na Slavnostní zahájení Přehlídky soudobých japonských filmů "Eiga-sai 2008". Už dřív jsem měl vybráno, na jaké filmy bych zašel, ale pozvánku na zahájení jsem neměl, takže mi to udělalo opravdu velkou radost^^
Vše začínalo v 18:30 v Kině Lucerna, byl jsem tam o pár minut dřív a tak jsem si ještě skočil koupit lístek na ples, co bude za pár dní^_^ Lidí tam bylo tak akorát na zaplnění sálu, všude byla cítit jemně slavnostní a formální atmosféra, ale ne zas tak velká, aby se tam clověk cítil nesvůj. Večer byl zahájen vystoupením bubeníků na nějaké tradiční japonské bubny. Této hudbě moc nerozumím, sice se mi to líbilo, ale i tak pro mě byl největší zážitek, když se jednomu bubeníkovi při druhé skladbě odštípnul kus paličkyXDDDD Pak už následoval zahajovací proslov, který měl takovej-ten-chlap-co-překládal-na-přednášce-toho-chlapa-co-je-ředitelem-studia-Pierot. Po něm pronesl krátkou řeč velvyslanec Japonska v ČR pan Hideaki Kumazawa. Nakonec byli ještě, jak už to tak bývá zvykem, představeni sponzoři.
Po skončení všech formalit se promítal film Realismus. Musím říct, že už dlouho jsem se u nezávislého filmu tak nebavil^_^ Popis filmu vypustím, koneckonců to si můžete přečíst sami, jen doplním, že skoro všechny situace, do kterých se hrdinové dostali, byly, ač poněkud absurdní, naprosto uvěřitelné a snad proto mě ten film tolik oslovil^^
Po filmu naklusal na pódium znovu takovej-ten-chlap-co-překládal-na-přednášce-toho-chlapa-co-je-ředitelem-studia-Pierot a poděkoval za účast a pozval na další filmy. Poté se s pohledem na velkou reklamní ceduli firmy Yamaha, která byla celou dobu na pódiu, omluvil, že hlavním sponzorem není Toyota, jak předtím uvedl, ale YamahaXDDD No dyť je to skoro to samýXDDD V restauraci byl potom ještě malý raut, ale jelikož jsem tam byl sám a ani mezi návštěvníky jsem nikoho neznal, tak jsem jen vypil skleničku šampaňského a dlouho jsem se nezdržoval.
Dnes (v pátek 11.1.) se chystám na film Epizodní herec, doufám, že to bude stát za to. Naštěstí mám tentokrát slíbenou společnost jedné bishinky, tak to zcela jistě nebude promarněný večer, i kdyby ten film nestál za nic^____^


F4 Waiting for You

No comments: